O pasado martes, tiña lugar no salón de Plenos do Concello de Ames, o Pleno Municipal Extraordinario que o Grupo Municipal Popular solicitou para levar a cabo a anulación inmediata do procedemento de adquisición do inmoble destinado a uso como espazo colaborativo (Coworking) no Milladoiro, par así tentar contravir os principios básicos que regulan a igualdade e a non discriminación, a obxectividade, a transparencia dos procedementos e a libre competencia e concorrencia dos posibles candidatos.
Con esta orde do día, o voceiro, Ramón G. Argibay, comezaba a súa intervención deixando claro que os Populares defenden o proxecto, “posto que é unha oportunidade para os autónomos de Ames, outorgándolle un espazo de traballo para desenvolver a súa actividade empresarial”. Pero tamén indicando que “debemos garantir a seguridade xurídica do proceso de licitación” referíndose á adxudicación dun local para albergar este “Coworking” que pode chegar a un importe máximo de 581.465,56 euros, dos cales, 200.000 son aportados pola Deputación da Coruña e que o goberno puxo en perigo pola indolencia mostrada nas reiteradas peticións feitas dende a propia Deputación.
Con este feito, Argibay tamén recriminou o que “comeza a ser unha tónica habitual”, como é a falta de información por parte do goberno socialista á oposición amesá; poñendo en riba da mesa o feito de que os Populares solicitasen o Pleno Extraordinario o pasado martes, 8 de outubro, e que o expediente chegase ás mans dos Populares o día antes do Pleno ás 3 da tarde. Un expediente, que ademais, Argibay aproveitou para advertir que estaba incompleto e sesgado, o que manifestou de novo o ocultismo que veñen manifestando hai un mes sobre esta adquisición do local.
Pero o fondo da cuestión, o paso dunha adxudicación directa a unha licitación mediante concurso público, e os propios pregos da última, foi o que centrou o debate entre Socialistas e Populares. Aínda que Argibay facía defensa das subvencións nominativas, que ao seu entender, “en determinados casos, e sendo xustificadas, son necesarias”, o Alcalde José Miñones, que non dubidou en facer uso da palabra nos tempos dos socialistas, privando do discurso ao seu voceiro, culpaba á Deputación da Coruña dese cambio de criterio.
O líder Popular, pola súa banda, e ante a falta de información, non dubidou en manifestar que se viu na obriga de pedir o expediente aos compañeiros do Partido Popular que teñen escano na Deputación. Co mesmo nas mans, mostrou ao salón de plenos o documento asinado polo servizo de Patrimonio e Contratación, no que se manifestaba que a propia Deputación “procedeu a devolver o expediente ata en 5 ocasións, con datas: 19 de decembro de 2018, 29 de xaneiro de 2019, 4 de febreiro de 2019, 13 de febreiro de 2019 e 22 de febreiro de 2019, ao considerar, entre outras cousas que non quedaba suficientemente acreditado o procedemento que se propón polo Concello de Ames, na elección da adquisición do inmoble obxecto de subvención” e que continúa indicando que “reafirmándonos nas reiteradas ocasións, na necesidade de que o procedemento a seguir para a adquisición do ben inmoble (…) se inspire nos principios de igualdade e non discriminación, publicidade, transparencia e concorrencia que establece a Lei de Contratos do Sector Público…”.
Con este documento, os Populares deixaron en evidencia ao Alcalde Socialista, recriminándolle que o verdadeiro empeño de que se levara a cabo a adxudicación directa era do Goberno de Ames, e non da Deputación como afirmou ata que o documento saíu á luz.
Xa no debate dos pregos, os líderes dos grupos de goberno, manifestaban a obxectividade das cláusulas. Uns pregos que para os Populares son “preocupantes”, xa que como adiantaron a pasada semana, as puntuacións non corresponden en importancia coas valoracións doutras licitacións. Neste senso, fixeron alusión do factor prezo, que tan só conta con 20 puntos sobre 100; a puntuación respecto á distancia do local á parada de transporte Metropolitano, en tramos de 50 e 100 metros que son “irrisorios” ao entender do Grupo Municipal, posto que non é unha distancia significativa; e outros como o feito de que o local teña 10 metros de fachada ao exterior.
Uns pregos, que para os Populares “chirrían” bastante, sendo un dos criterios máis preocupantes en canto á igualdade e non discriminación, o feito de que se premie unha redución no prazo de entrega do local en 15 días cando o Alcalde sabe perfectamente que a petición de unha licencia menor feita a través da Comunicación Previa, non permite comezar as obras antes de 15 días, o que significa unha gran desvantaxe para a maioría dos posibles licitadores que non terían tempo para acondicionar o local, o que imposibilitaría acceder á licitación e polo tanto, estaríase vulnerando o principios de igualdade e non discriminación, publicidade, transparencia e concorrencia que establece a Lei de Contratos do Sector Público…” ao que se refire tamén a Deputación, esta situación provocará, case con total seguridade, que tan só se presente un candidato. Un feito que canto menos “chocou” cando Argibay ensinou a fotografía que o Alcalde socialista subía á súa conta de facebook visitando as obras dun local que cumpre “casualmente” as condicións dos pregos. Unha mostra máis que deixa en inferioridade de condicións a calquera posible candidato.
Se o cúmulo de despropósitos non abondaran, o voceiro Popular volveu a deixar en evidencia ao Alcalde socialista cando pediu explicación de cal era o motivo polo que aínda estivera aberto o expediente de Adxudicación Directa ao mesmo tempo que o de concurso, sabendo que pode ser unha irregularidade que a Xunta de Goberno non aprobara aínda o desestimento do procedemento de Adxudicación Directa xa que non deben coexistir os dos expedientes.
Finalmente, e levada a cabo a votación, os grupos de goberno: PSOE, BNG e Contigo Pódese, xunto con Ames Novo, votaron en contra da proposta do Partido Popular, “Ciudadanos”, abstívose.